Skärtorsdag

I dag efter att jacqueline kom hem från skolan åkte vi till stan. Var hos syrran å åt mat. Janne hade gjort en god köttgryta. Sen åt vi jorgubbar med vispad grädde till efterrätt. Mmm vad gott!!  Efter det tog vi bara en snabblov på torget.. inte så mkt folk, å det var ju gött. Var inne på Lindex å köpte en ny mascara. Å ett läppstift,det var längesen som ja köpte just ett läppstift. Använder mest lipgloss... men det var på rea, så det åkt med.  :=)

Sen åkte pappa med mig till min faster. Jag skulle dit å hämta ett skrivbord som ja köpt av henne. Det står nu i förrådet hos pappa.. hahhaa bra att handla grejer å ställa det i ett förråd, men jag ska inte hem förrän i möra, å då har ja barn å hund med, så ja får ta det en annan dag. Tänkte att ja skulle måla det innan ja tar hem det.Det är rött nu . kan inte riktigt fatta att man kan måla ett sånt fint å gammalt skrivbord rött!! men men det kommer att bli fint.. :=)

Igår var min vän Karin hemma å fika . Det var mysigt. Hon hade köpt med sig så goda baguetter.. Det var jätte längesen som vi träffades å pratade å fika.. Det var kul att hon kom. Hon hade åxå med sig lite skvaller, alltid lika kul att höra.Folk är att bra kokko om ja får säga så... :=)

Nu HAr äntligen jacqueline lagt sig i sängen uppe. det tar alltid tid innan hon lägger sig när vi är här hos syrran. Fast hon är så trött, vägrar hon att lägga sig. Särskillt om Angelina är vaken. men nu har vi gjort iordning rummet där uppe så nu ligger hon.. Gött..


Nu ska ja ta å sätta mig å prata lite med in kära syster. Fast att vi ses så ofta å prata i telefon så har vi alltid mkt att prata om.. det är gött att vi är så bra vänner . det är inte alla som har en så bra relation som vi har.. många av våra vänner är lite avundsjuka på oss... Hahahaha..:=) Ja det är tur ja har dig min kära syster. Tänk allt som vi har varit med om... ojoj det hade aldrig gått om ja inte haft dig.. Kram på dig!!

I möra ska vi gå äggpromenaden, å sen ska vi alla packa in oss ibilen å åka till Sunne Påskbord.Det är Jannes mamma som bjur oss alla. Hon är så snäll jämt. Hon tänker alltid på mig å jAcqueline.. nästan lika mkt som på de andra...

OK nej nu kan ja inte skriva mer.. Då tröttnar ni säkert  :=)
Ha en riktigt bra hälj å en GLAD PÅSK på er alla!

<3<3<3 kram


Kommentarer
Postat av: Syster

Men systeryster jag blir alldeles rörd när du skriver så, men det är sant jag skulle inte klarat mig utan dig heller! bamsekram.

2009-04-10 @ 22:13:06
URL: http://sanfr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0